Szemléletmódváltás a kultúrában: Közösség – Média – Művelődés
2016. május 02. 12:30

Szemléletmódváltás a kultúrában: Közösség – Média – Művelődés

2016. május 19-én negyedik alkalommal rendezik meg a Közösség – Média – Művelődés konferenciát Békésen a Kecskeméti Gábor Kulturális Központban. A rendezvény napjaink kihívásaira fenntartható módon reagáló korszerű közösségi és kulturális innovációkat mutat be, ráirányítva a figyelmet a szemléletmódváltásban rejlő lehetőségekre. Az idei rendezvény hívószavai között olyan témák szerepelnek, mint a kulturális dimenzióváltás, a közösségi vállalkozások, a közösségi oldalakon folyó közösségépítés vagy az erőforrás-alapú gazdaság. 

Az internet és az új típusú tömegkommunikáció világot formáló-alakító hatása révén a fejlődés és a lemaradás egyaránt exponenciális mértékű lett napjaink társadalmában. A létrejövő új típusú közösségek újraszervezik életüket, de a folyamat – a kétféle kultúra ütközése miatt – korántsem konfliktusmentes. A jelenkor kihívásaira – erőforráshiány, leszakadó térségek, csökkenő hozadékok és technológiai fejlődés – már nem tud válaszokat adni az a gondolkodásmód, ami a problémákat létrehozta. Az új válaszok új típusú kultúrából sarjadnak: ezért van szükség arra, hogy megszokott sémáinkból kilépve újraszervezzük erőforrásaink elosztását, optimalizálását.

 

Mi tehát ma a közösség és a kultúra? Hogyan lehet az elégtelen erőforrásokból elegendőt varázsolni? Hogyan alakítja ezt a világot a közösségek újraszerveződése? Hogyan lehet a társadalmi jót üzleti alapon megvalósítani? A Közösség – Média – Művelődés konferencia ezekre a kérdésekre keresi a választ.

 

Az előadók sorában marketingszakember, újmédia-művész, szerkesztő-újságíró, közösségfejlesztő és intézményvezető is található: a részvevők egyebek mellett bepillanthatnak a miutcánk.hu és a startupok világába, továbbá megismerkedhetnek hazai és nemzetközi jó közösségi gyakorlatokkal.

 

A kor trendjeit és a globális folyamatokat is vizsgáló konferencia izgalmas kérdésfelvetésekkel és inspiráló ötletekkel szolgálhat a kulturális és közművelődési szakemberek, civil szervezeteket képviselők számára éppúgy, mint a területen önkéntes munkát vállalóknak, vagy a kommunikációs és közösségi folyamatok iránt érdeklődőknek. A fórum – jóllehet a kulturális és közösségi kezdeményezésekre koncentrál – tudatosan feszegeti a szakma határait, s mutat fel új, más szempontokat megmozgató kezdeményezéseket.

A gondolatébresztő tanácskozásra jelentkezni a kozossegmediamuvelodes.hu honlapon lehet.

 

TERVEZETT PROGRAM

- Karafiáth Balázs (Darwin's Marketing Evolution)

Kik azok a kultúra-dizájnerek és hogyan lehetek én is az? – Mémekről, a kultúra alapkódjairól, kulturális dizájnerekről és a kulturális-dimenzióváltásról

- Seres Szilvia – Újmédia-művész, adjunktus, BME GTK Metropolitan Lab vezető, tudományos munkatárs, Budapesti Metropolitan Egyetem

Közösségi aktivitások: a radioaktív sugárzásmérőtől a földrengés adatokig
(Usman Haque, Ai Weiwei)

- Schleer Tamás (everrip.com)

Hogyan működik egy nemzetközileg híres startup accelerátor belülről, és miért az alumni a legnagyobb hozzáadott érték?

- Beke Márton (Emberi Erőforrások Minisztériuma)

A közösségek, a közösségi művelődés helyéről, szerepéről a változások közepén

- Balogh Csaba (HVG)

Hogyan lehet nulláról felépíteni egy százezer fő feletti Facebook közösséget nulla darab nyereményjátékkal – tapasztalatok, ötletek, lehetőségek.

- Kántor Sztella Nóra (The Zeitgeist Movement)

Az erőforrás alapú gazdaságról és a közösségekről – mert nem igaz az, hogy erőforráshiányos rendszerben élünk

- Vágvölgyi Gusztáv (Inspi-Ráció Egyesület)

Társadalmi jóról üzleti alapon – mert a jót nem elég létrehozni, fent is kell tartani.

- Bonczi Kata (miutcank.hu)

Ismerjük a szomszédokat? – avagy hogyan gondolkodik a negyvenezres felhasználói tábor

- Koszecz Sándor (KGKK)

Kulturális „taxisokról” egy "Uberes" világban